Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Przetarg na tabor KDP dla PKP Intercity ruszy pod koniec grudnia

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner

Data publikacji:
18-12-2025
Ostatnia modyfikacja:
18-12-2025
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Przetarg na tabor KDP dla PKP Intercity ruszy pod koniec grudnia
fot. JRPodwójne Pendolino. Jak na razie te jednostki są jedynym taborem KDP w zasobach PKP Intercity
Piotr Malepszak, wiceminister infrastruktury przekazał właśnie dokładną datę kiedy to ruszy przetarg na zakup pociągów kdp przez PKP Intercity. Przewoźnik ogłosi go, w formule dialogu konkurencyjnego, 30 grudnia bieżącego roku.

Wiceminister infrastruktury Piotr Malepszak zapowiedział właśnie, że PKP Intercity uruchomi przetarg - w formule dialogu konkurencyjnego na zakup jednostek KDP 30 grudnia bieżącego roku, a więc zgodnie z dotychczasowymi zapowiedziami mówiącymi o tym, że takie postępowanie ruszy jeszcze w tym roku.

Przypomnijmy, że PKP Intercity chce kupić 20 lub nawet 55 szybkich jednostek zdolnych kursować z prędkością co najmniej 320 km/h, które spółka planuje wykorzystywać przede wszystkim na Linii Y, a więc na trasie z Warszawy do Poznania / Wrocławia przez Łódź. Do obsługi połączeń po nowo budowanej linii KDP do Wrocławia oraz Berlina i Szczecina przez Poznań Intercity planuje użytkować 20 jednostek z zamówienia podstawowego, natomiast pociągi z opcji miałyby trafić do obsługi tras zagranicznych - do Paryża, Wiednia, Brukseli, Kolonii oraz Pragi a także kolejnych tras w Polsce - korytarza z Trójmiasta do Krakowa a przede wszystkim planowanej do budowy kolejnej linii KDP a więc CMK Północ.

Zgodnie z informacji z września, dokładna specyfikacja pojazdów zostanie ustalona w toku dialogu konkurencyjnego a finalne podpisanie umowy na nowe pojazdy powinno nastąpić na przełomie 1 i 2 kwartału 2027 roku.

Wtedy pierwsze jednostki powinny trafić do Intercity przed 2032 rokiem a wszystkie 20 jednostek z podstawy zamówienia przed 2035 rokiem a więc przed oddaniem do użytku całości Linii Y.

Intercity wraz z ministerstwem nie wyobrażają sobie zakupów jednostek wolniejszych niż 320 km/h ze względu na parametry infrastruktury, jaką buduje CPK, w celu jej maksymalnego wykorzystania i maksymalnego skrócenia czasu jazdy, zwłaszcza do Poznania.

Ponadto wpływ na te zakupy ma również fakt, że zagraniczna konkurencja - np. w postaci Deutsche Bahn, chce korzystać komercyjnie z Linii Y i jeździć po niej swoim taborem co najmniej 320 km/h.

– Nie wyobrażam sobie sytuacji, w której my kupowalibyśmy tabor wolniejszy o 50-70 km/h, niż ten, który ma i którym będzie dysponować konkurencja – mówił prezes PKP Intercity, Janusz Malinowski, we wrześniu tego roku.

To nie koniec zakupów szybkich pociągów w Polsce. Takie same plany ma CPK, który również chce kupować tego typu tabor w ramach swojego poolu taborowego. W tym przypadku mówimy o 40 pociągach na 300 km/h i więcej.
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

PKP Intercity pokazuje wnętrza wagonów używanych z Niemiec

Tabor i technika

PKP Intercity pokazuje wnętrza wagonów używanych z Niemiec

Jakub Rösler 16 grudnia 2025

PKP Intercity od 14 grudnia: blisko 560 połączeń

Pasażer

PKP Intercity od 14 grudnia: blisko 560 połączeń

PKP Intercity, oprac. DS 14 grudnia 2025

PKP Intercity znów chcą wynająć wagony 2 klasy

Tabor i technika

PKP Intercity: Nowe wagony z FPS będą odbierane w składach

Tabor i technika

Zobacz również:

PKP Intercity pokazuje wnętrza wagonów używanych z Niemiec

Tabor i technika

PKP Intercity pokazuje wnętrza wagonów używanych z Niemiec

Jakub Rösler 16 grudnia 2025

PKP Intercity od 14 grudnia: blisko 560 połączeń

Pasażer

PKP Intercity od 14 grudnia: blisko 560 połączeń

PKP Intercity, oprac. DS 14 grudnia 2025

PKP Intercity znów chcą wynająć wagony 2 klasy

Tabor i technika

PKP Intercity: Nowe wagony z FPS będą odbierane w składach

Tabor i technika

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij